
Dans ce modèle, les rôles des partenaires de recherche Inuits et non autochtones ont été redéfinis, les Inuits gouvernant la recherche et les partenaires de recherche non autochtones formant et encadrant les jeunes Inuits pour mener eux-mêmes la recherche.

Ce document décrit la méthodologie de décolonisation d’un partenaire de recherche non autochtone et présente une approche élaborée conjointement, appelée modèle Sikumiut, pour les chercheurs Inuits et non autochtones intéressés à appuyer l’autodétermination des Inuits.
ZED BOOKS WINNIPEG PLUS
La documentation de plus en plus abondante sur la décolonisation et la recherche autochtone renseigne sur ces approches de recherche de rechange, mais il existe moins d’information sur la façon dont ceci a été fait dans la pratique et le rôle potentiel des partenaires de recherche non autochtones pour soutenir l’autodétermination des Inuits dans le domaine de la recherche. Les efforts déployés jusqu’à maintenant n’ont pas fait progresser la participation, le développement des compétences et le savoir des Autochtones dans le domaine des sciences environnementales de l’Arctique au Canada, car au niveau des sciences environnementales de l’Arctique la décolonisation de la recherche n’a pas encore été reconnue ou vraiment mise en pratique. Takunangniujuq pivaalliutaujunnartunik ammalu pirurpalliagajartunik maanna qaujisarniujumik pijunnarsiqullugit makkuktut Inuit ammalu uqausiulluni tukimuagutaujunnartut ammalu ilitausimajut nunaqarqaarsimangittunit qausartinit ikajurtuilutik inuit nangminiq qaujisarnirmut.

Sikumiunut aturtaujuq takuksaujuq qanuq Inuit aaqiksuijiullutik Inuit pisimajiuniarlutik tinngirartaujunik, takujaujunnarningit ammalu aulatauningit qanuq inuit qaujimajatuqangit titirartaukmangaata, tusaumajjutaukmangaata ammaluikpigijaulutik kiklisiniarnikkut atuutiqarninginnik. Tavani aturtaujumi piliriaksangit Inuit ammalu nunaqarqaarsimangittut qaujisartiujut tukisinarsititaullutik, Inuit aulattillutik qaujisarnirmik ammalu nunaqarqaarsimangittut qausartit ilinniartittillutik ammalu pilimmaksaillutik makkuktunik inungnik nangminiq qaujisarunnarniarmata. Taanna titirarsimajuq uqausiqartuq issaktausimangillutik iliqusiujumik nunaqarqaarsimangittut qaujisartiujut ammalu saqittillutik ikajurtigiiklutik pigiartittinirmik, taijaujuq sikumiut aturtanga, inungnut ammalu nunaqarqaarsimangittunut qaujisartinut pijumajunut ikajurtuilutik Inuit nangminiq qaujisarnirmut. Uqalimaagait issaktausimangittunit silataanit ammalu nunaqarqaarsimajut qaujisarningit piviqartittikmata tukimuagutaujunnarlutik asiagut qaujisarnikkut, kisiani titirartauqattanginnirsaukmat qanuq pilirigajarmangaata ammalu ilautitauningit nunaqarqaarsimangittut qaujisarnirmut ikajurtuilutik Inuit nangminiq qaujisaqattarnirmut. Pinasuktaujut maannamut pivaallirtittisimangimmata nunaqarqaarsimajunik ilautitauninginnik, pijunnarsivallianirmik ammalu qaujimajaujunik ukiurtartumi avatilirinikkut kiklisiniarnikkut kanata pijjutigillugu ukiurtartumi avatilirinikkut kiklisiniarnikkut ilisarsisimangimmata, uvaluunniit piliringimmata issaktausimangittunik silataanit qaujisarnirmut. It examines the benefits and potential to build on the existing research capacity of Inuit youth and describes the guidance and lessons learned from a non-Indigenous researcher in supporting Inuit self-determination in research. The Sikumiut model shows how having Inuit in decision-making positions ensured Inuit data ownership, accessibility, and control over how their Inuit Qaujimajatuqangit is documented, communicated, and respected for its own scientific merit.

In this model the roles of Inuit and non-Indigenous research partners were redefined, with Inuit governing the research and non-Indigenous research partners training and mentoring Inuit youth to conduct the research themselves. This paper describes the decolonizing methodology of a non-Indigenous researcher partner and presents a co-developed approach, called the Sikumiut model, for Inuit and non-Indigenous researchers interested in supporting Inuit self-determination. The expanding literature on decolonizing and Indigenous research provides guidance towards these alternative research approaches, but less has been written about how you do this in practice and the potential role for non-Indigenous research partners in supporting Inuit self-determination in research.

Efforts to date have not advanced Indigenous participation, capacity building and knowledge in Arctic environmental science in Canada because Arctic environmental science has yet to acknowledge, or truly practice decolonizing research.
